heart u!

Sunday, January 31, 2010

cool city

ni gmb0 cilok dr go0gle...sbb xsmpat amek gmb0 td...lupe diri jap..heh tp air tu lebeh kurg yg ni la..tp brand co0l city punye..


korg taw x kdai yg jual air mcm ni? haa...dlu sy slalu la kutuk2 anak2 ayam ni suke n0 beli ayaq ni...
"eeww...air tah pape je...","eh,mende ape itam ni...mcm geli2 je","lorh..air ni lg ke?xdek air laen dh nk bli?"...heh tu la slalu sy membebel kt deorg...tp skang~

hamek....tula xsuke sgt..skang dh mcm termimpi2 plak...n tadi dpt lepaskn gian..h0ho suke2...slrrpppp...korg pnah try?kal0 takot2 lg ke..cube la...mmg sronok sgt rs kunyah mende jelly itam tu..ehe *promot xpasal2*

act sejak d0k sabah ni r taw air ni..b4 ni xpnah nmpak pon kt smenanjung...xtaw la kot2 kt kl ade kn sbb sgt lame kot xmerendek kt kl...huk~...den bile g cs kt jb time konvo ritu, nmpak kdai yg jual air mcm ni..tp brand laen r...bkn cool city punye..kdai die kt tingkat atas yg ade jejantas tu...yg samb0ng ke imegresen..kal0 xsilap la..hehe

die ade byk jenis air yg leh letak jeli2 itam ni..tp yg sy suke mnom milky pearl tea...cmtu kot nme die..sbenanye teh ais letak jeli itam je nme kamp0ngnye...huhu ni sbb dak2 ni r asek bli r..pastu try2 sambil kutuk...heeh last2 tersuke pulakk...uh pat0t la org slalu ckpkn jgn menci2 sgt..kang tersuke..huih bhaye2...skang sy kne suke je sume mnde kay..xleh benci2 lg...hiiihi


eh..eh..jgn lupe cube tawww~ ;) *xabes2*


l0ts of laf~

**baru prasan tetbe ade gmb0 n description..pastu baru nak crite...gile gl0joh...huhu...xpe la eh...sy dh ting t0ng ni...td0 dlu na~ nite!

Saturday, January 30, 2010

belacan detector

sretttttt......sslllrrpppp....sreettttt~

ok...saje je kan...xleh tinggal i lame2...misti nak dtg je jenguk i....i xkesah p0n kal0 u pegi lamee....lamee sgt p0n xpee....fuh...i tawu u perit dengaa ni tp i dh xlarat taw ngan u...pegii...pegiiilah wahai encik S....hee gedik...ok la...encik Seseme~

k0rg misti xsuke gak kan kal0 seseme...kesian cik hidung pnat sret2....pastu asek d0k gos0k id0ng ngan tisu je dah mcm nak luke pon ade....tapii apekan daye...trime je lakan...lgp0n sy dh mcm biase sgt dh kot...sejuk sket...seseme....habuk...seseme...kekdg makan p0n leh seseme...sbb tu la patotnye kne jaohkan belacan dr idop sy ni...kal0 lepas mkn, id0ng ni berair mcm paip je, sah la tu ade blacan...peh dh bleh invent device neh...belacan detector...gile best id0ng sy..id0ng korg xdek kan?sile jgn jeless..h0hoo

sbbkn seseme ini,td sy xdpt bejln ngan jaye nyee....pagi td awal gler kuar umah,,baba nk g suria sabah sbb ade expo jom msk u kt situ...nak bwat pe?kn dpt byk beg ketas kt situ...kang kal0 nk bg brg kt org kan snang tu...hahaa~

dh alang2 pegi situ den sy p0n pegi la kt b0oth2 tanye psal tut0r la...skim slab/slai la...kal0 korg xtaw pegi g0ogle jela...id0ng manyak ingus so malas nak terang...ye mmg alasan...heee pastu kbanyalannye s0h cek website...mmg pat0tpon...org wat expo utk degree tp ade bdk senget ni sibuk2 nak mintak kje...tah pape je..huhu

dh b0san jln2 tu prot pon lapo ler...den g lunch la kt nasik lemak antrabangse...mm ok la kot sbb lapo...tp mcm manis gler je sambalnye..agak pening2 lalat jap...oh lupe nak gtau...ms jln2 tu jmpe jgak b0oth utm...s0 jnguk2 la kot2 ade org yg knal...skali nmpak pm zahib~hahaha lari ayam kau! keh2~ dh la siap kne bas0h ngan die time pestak0nvo40 dlu psal nk wat k0nsert flop poppy tu...huhu s0 lari adelah tindakan bijak walopon tah2 die xigt p0n sy ni...heeh

pas setel lunch nak balek dh r...pastu ade plak nmpak dpn metrojaya sale byk2...s0 singgah....tp mcm bkn singgah je...lame gak kot di situ...bli utk dak2 ni...sy?adela gak..skeet~ ;) bibik kne l0w profile je~ *bilela nak naek pangkat jd chief bibik~*

blk dr suria sabah, singgah plak 1b0rneo nk bli makanan kanak2 kt ostel tu,brg dapo ngan jln2 jap...punye la lame d0k kt 1b tu smpai dh dkat maghrib baru tekekek-kekek pec0t blk umah...oh yee td sy bli dvd nak burn gamb0 n simpan pape yg patot...rsnye laptop ni mcm perlu..eh sangat perlu di f0rmat~

aaa....eh,sy nk td0 dh la..kaki krem jln dr pg smpai senja td....tp hati ttp gumbira...eheee~ (>,<)

l0ts of laf~

Friday, January 29, 2010

maxis p0n ade la!

punye la tamak kan..baru je pas post 1entry teros tulis yg laen...td bru lepas bc bl0g cik yern n adek wiwi psal 3saat tu...sebabnye misti la sy p0n pnah terlibat ngan program tu...wah program..mcm pe je..haha

nak ckp nye maxis ade jgak la..bukan celc0m je..ini adelah karena sy mcm pnah bergelumang taw ngan mende ni...pastu sy mmg pkai maxis dr f0rm 4 lg...s0 mknenye misti la maxis adekan...ok sy rs korg paam dh kot..

tp xigt la brape saat...3 ke 2 ke 1 saat ntah..huhu yang pasti mmg best...nak ajak mkn ke..outing ke g prep ke...sumer xyah membazir kedit...mcm yg kwn2 sy cite tu...tp kal0 la terlepas ckp smpai 4saat ke..peh mmg bergegau bl0k la menjerit..haha

tp mmg command la ayat "nanti 3saat" mcm cik yern ckp tu..huhu rinduunyeee~ seryes rindu gler zaman maktab...teringat blk dlu penah ckp..."bile dh abes maktab ni kte sure rindula zaman ni"..mmg sgt betol pon... (T.T)

kay la..sy nak g mandi pagi~ heee


l0ts of laf~

cerita yang mengharukan. ...



Iktibar - Allah tidak menjanjikan hidup ini tidak pernah susah

Seorang Executive muda yang berjaya sedang memandu
disebuah perkampungan di pinggir Bandar. Ia memandu
agak laju dengan sebuah kereta Waja yang berprestasi
tinggi yang baru sahaja dibelinya.

Sambil ia memandu perlahan-lahan ia sedang memerhatikan
seorang anak kecil dicelah-celah kereta yang diletakkan ditepi
jalan, ia memperlahankan keretanya untuk melihat
sesuatu yang difikirkannya.

Seelok-elok sahaja kereta Waja tersebut melintasi
kawasan tersebut; anak kecil tidak kelihatan tetapi
seketul batu dilontarkan tepat mengena pintu disebelah
kanan kereta Waja tersebut. Apalagi Executive muda tersebut
menekan brek sekuat hatinya dan berundur ke tempat dimana
Anak kecil tadi berdiri.

Dengan marahnya dia keluar dari kereta terus
meluru ke arah Anak kecil, menarik tangan anak kecil
dan menghempasnya ke kereta yang terletak ditepi jalan
dan terus memarahi Anak kecil tadi. Kita selalu kasar... siapa kita ?

"Apa ni ? Siapa awak ? dan apa ke jadahnya awak
berada disini ? Itu kereta baru, mahal dan susah nak
baiki ? Awak tau tak ? Kenapa awak buat ini semua ?
jerit Executive tersebut..

Anak kecil itu tunduk sedih, sayu dan memohon maaf ;
"Saya meminta maaf Pakcik, Saya tak tahu apa patut
saya buat, ia merayu. Saya melontar batu kerana tak
ada orang yang berhenti disini apabila saya panggil".

Dengan linangan air mata ia menunjukkan ke satu sudut
yang tidak jauh dari situ. "Itu abang saya , ia jatuh
dari kerusi roda dari tebing di sebelah dan tak ada
orang yang dapat mengangkatnya kembali. Boleh tak
Pakcik menolong saya, ia cedera dan ia terlalu berat
untuk saya.

Dengan rasa terharu, Executive muda tersebut melepaskan
anak kecil tersebut dan terus mengangkat abangnya dan
meletakkannya kembali ke kerusi roda. Terima kasih, pakcik.
Saya doakan pakcik selamat dunia dan akhirat.

Tak dapat digambarkan dengan perkataan, Executive
muda hanya melihat dengan sayu, Anak kecil tersebut
menyorong abangnya yang cacat dan cedera pulang menuju
ke rumahnya. Anak sekecil itu boleh mendoakannya akan
kesejahteraan hidupnya.

Executive muda tersebut berjalan perlahan ke arah
kereta, WAJA kemek teruk tetapi ia membiarkan saja
tanpa dibaiki. Ia mengigatkannya bahawa kita tidak
perlu berkejar-kejar dalam kehidupan ini sehinggakan
seseorang melontar batu hanya kerana hendakkan
perhatian .



***********Pengajaran***********


Allah tidak menjanjikan hidup ini tidak pernah susah,
bersuka-ria tanpa kesedihan, Panas tanpa hujan tetapi
ia memberi kita kekuatan, menenangkan kita semasa
kesedihan dan menunjukkan jalan yang sebenar-benarnya.
Janganlah kita sombong dengan kelebihan yang sementara.


***LUANGKAN MASA ANDA SELAMA 15 - 20 MINIT UNTUK MENGETAHUI
APAKAH MESEJ YANG DISAMPAIKAN SEBELUM ANDA KATAKAN TIDAK
BERMINAT ATAUTIDAK PERCAYA. TETAPI ANDA JANGAN BUANG RISALAH
INI SEBALIKNYA BERIKAN KEPADA SAUDARA ISLAM KITA YANG LAIN
KERANA MEREKA MUNGKIN SANGAT MEMERLUKANNYA. TERIMA KASIH.
WASSALAM. ***



KEHEBATAN SURAH AL-IKHLAS

'Au zubillah himinashsyaitan nirrajim...bismilla hirrahmannirrahi m'

Tafsirannya:
Aku berlindung dengan Allah daripada syaitan yang direjam,
Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana
dengan bacaan ini akan keluarlah iblis dan syaitan yang berada didalam
tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlari keluar umpama
cacing kepanasan. Sebelum anda masuk rumah, bacalah ayat di atas,
kemudian bacalah surah Al-Ikhlas (iaitu ayat: Qulhuwallahu ahad.
Allahussamad. Lamyalid walam yu-lad. Walam yakul lahu kufuwan
ahad.) sebanyak 3 kali.

Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca bismillah.
Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah
berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut. Amalkanlah bersolat
kerana salam pertama (ianya wajib) yang diucapkan pada akhir solat akan
membantu kita menjawab persoalan kubur.

Apabila malaikat memberi salam, seorang yang jarang bersolat akan sukar
menjawab salam tersebut. Tetapi bagi mereka yang kerap bersolat, amalan
daripada salam yang diucap di akhir solat akan menolongnya menjawab
salam malaikat itu.

Diriwayatkan oleh Iman Bukhari sabda Nabi Muhammad s.a.w:
'Barang siapa membaca Qul huwa'llahu ahad 100,000 kali maka sesungguhnya
ia telah menebus dirinya dari Allah, maka menyeru yang menyeru dari pihak
Allah di langit dan di bumi.

Kusaksikan bahwa sifulan itu telah menjadi pemendekaan Allah
sesungguhnya ia adalah pemerdekaan dari sisi Allah, Sesungguhnya ia adalah
pemerdekaan dari neraka'. Inilah yang dinamakan membaca Qulhua'llah ahad
satu hatam yaitu 100,000 kali dengan diwiridkan seberapa ribu kesanggupan kita
sehari.

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud:

Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia meninggal dunia,
maka dia tidak akan membusuk di dalam kuburnya, akan selamat dia dari kesempitan
kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian
siratul mustaqim lalu menuju ke syurga. (Demikian diterangkan dalam Tadzikaratul
Qurthuby).

Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya Siapakah antara
Kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangkamasa dua-tiga minit? Tiada seorang
dari sahabatnya yang menjawab. Malah Saiyidina Ummar telah mengatakan
bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat..

Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina Ummar bersuara kepada Saiyidina Ali
bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya
itu. Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas tiga kali. Rasulullah SAW menjawab
dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul.

Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan membaca 10 jus kitab Al-Quran.
Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama
dengan membaca 30 jus Al-Quran.

Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda:

Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka saya telah melihat Arasy di atas 360,000
sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan.

Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padang sahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu
padang sahara itu seluas dari timur hingga ke barat. Pada setiap padang sahara itu terdapat
80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas.

Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka: Wahai Tuhan kami,
sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah
Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan.

Sabda Rasulullah SAW lagi:

Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahadu itu tertulis di
sayap malaikat Jibrail a..s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s,
Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan
ahadu tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.

Siapa membaca surah Fatihah, al-ikhlas, al-falaq, dan an-annas setiap satu sebanyak 7 kali
selepas solat jumaat, nescaya terpelihara dari perkara keji dan segala bala hinggalah ke
jumaat yang berikiutnya.

Jika dibaca 3 surah ini al-ikhlas, al-falaq and an-nass pagi dan petang nescaya tidak
mengalami apa-apa kesusahan.



Nota:
Jika sekiranya kawan-kawan ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini
kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW 'Sampaikanlah pesananku
walaupun satu ayat'.. Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya
3 perkara yang akan dibawanya bersama :
1) Sedekah/amal jariahnya
2) Doa anak-anaknya yang soleh
3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.



l0ts of laf~


**tazkirah di hari jumaat~ :)

Wednesday, January 27, 2010

mari berfacial

ade sesape nak wat facial x?meh sy rec0mmend ade 1 tempat ni...best sgt...td bru umi bwat facial...smbil2 tu siap ade fo0t massage lg beb...mmg berbal0i-baloi la...peeh cun gile la umi pas wat facial...awww~ tukang yg bwat facial pon lemahhhhh lembuttt gtu...lembut kay..bkn lembu..ha..ni la owner die..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
ish sopan nyeeee...anak sapa ni! ngeh2~

muahh3~ ;)


l0ts of laf~


**i nak tayang gamb0 pasport nak tarok kt resume je ni..ehee

Tuesday, January 26, 2010

hey jude!

mari menyanyi dpetang hari~ ;)





versi0n ommelayu







versi0n omputehs



Monday, January 25, 2010

plan a, plan B

haiy0!!
uih...lame i xupdate kan...ala2 org tgh frust gtu...awww hehee...sbenanye rutin 2,3 ari ni same je...wiken cambiase la g mall..beli brg pastu melihat anak2 ayam kt ostel...asal pegi kt skolah deorg je misti tringat time kt pc dlu...h0w i mis the gud old time~ (*,*)

ok...mm...xdek idea la nk cite ape...aaa...hummm haa! dh igt...skang sy d0k google2 keje2 yang best..hehe finally rs mcm dh besar ok...sbb bile d0k cari keje misti rase mcm TUE~eheeee okla...bkn tue la..jgn la marah...hihi matang...oke? ;)

aritu kan plan A nak g further study obersea kan...s0 skang chance tu mcm agak samar2 rabun ayam gtu bwat ms ni..s0 sy ke plan B la iaitu keje...selepas lebeh 6bulan brehat *gler lame berehat* tp sbenanye dlm ms 6 bulan ni sy attend kursus la..."h0w to become gud h0usewife" oleh prof nik and prof halim..yeah! ;D mungkin finally deorg rs sy dh besar..sbb ayat peberet adelah: "nanti kawen camne?" tak pon "d0k umah seniri nanti cmne?" atau "pengsan laki kalo bg mkn cmni" hahaha kejamnyee~ (T,~)

ahaa...sini jap nk citee...sini laaa...eh...eee ni ha pasal charger ph0ne sy plak...yes! ROSAK LAGI!! aduhai...beli yg external punye pun xleh pkai ka??camn0 ni...rsnye naseb sy ala2 cik yern gtu...die asek problem ngan charger laptop...sy ngan charger phone...rsnye sejak bli ph0ne ni dh dkat 10 charger kot...ok ph0ne ni pon mmg agak keuzuran sket...tp stil leh gune...CUME kalo ade sesape cm rs teringin sgt nak blanje sy ph0ne baru spt iph0ne 3Gs,mahupon Blackberry at0 N-series...kecik tapak tangan, ngan tapak kaki skali sy tadah~ demand dsitu...kekee ;)

pastu aritu jmpe la brochure HTC dlm plastik guardian...ade 3 keping...pelik gak sape plak amek kan...pastu dok tgk2 den baba teg0...

bapak: td bapak tgk ms tggu korg sh0ping kt kdai dpn cp tu.
anak: ooh...eh ni tepon mahal ni..
bapak: ha..td nmpak kt kdai tu ade promotion.
emak: tepon ape?
anak: HTC
emak: apetu...xglemer pon...misti tepon murah
anak dan bapak: eh...ni mahal sbb tu org xbeli *pepndai je tpu* hehee
anak : bapaaaakkkk....blanjeeee~ *bwat muke cam kucing bajet bapak tegode*
bapak: boleh2..
anak: yay!
bapak: ko kumpul la duet gaji yg emak bg tu..
anak: olohhh...*hancur luluh hati nyah* hahaaaa~ brangan2..nak kumpol bape lame tu.. *padan muke xsimpan duet..dush kt diri seniri*

itulah perbualan 3 branak smentare nk tggu isya..heehe...tggu keje best la nanti nak bli enpon limebelas~hoh0h0ppp!

oteyla...nk tit0 dulu....dud nite tawan2*lidah tegeliat sori*

l0ts of laf~

Friday, January 22, 2010

.keputusan.

sy bru cek result on9 ni..arini plak tenet pon jd sewel tetbe..mungkin gak petanda.

:(
=(
;(
:'(
="(

ok muke sedeh sumer sbb......hurm misti korg taw kan...kal0 success misti sy jerit2 bagai..

result utk writting stil xberubah...

memang xdek rezki ke sy nk kesane?sbb Allah dh tentukan sumer kan...mungkin ade hikmah k0t.

sy nak g nanges kuat2 la jap..huhu

ape sy nak bwat pasni?hurm...xtaw lg la...mungkin ke plan B? plan B yg sy xpk pon lg..mungkin gak g auditi0n af8 esk..huuu ntahla..


l0ts of laf~

Thursday, January 21, 2010

.perut yg mengecut.

esk,kol 2ptg result kuar.
.
.
.
ape2 je outcome sy kne redha n terima dgn rela hati.
.
.
.
sy nebes ni..dlm rm10.50..byk gak tu.
.
.
.
sbb +ve ke -ve...2-2 tu akan membawa haluan hidup sy yg sgt berbeza~ *ayat ala2 novel gtu*
.
.
.
ok..ape2 nanti sy update lg kay...kwn2 doakan sy ye... :)
.
.
.
jom lah bace d0a tdo...kte td0 same2.


credit to: koleksi doa

l0ts of laf~

sebabnye~


mem0ries~ ;)

l0ts of laf~

Tuesday, January 19, 2010

ane,,,,teh tarik sbelas!

kringg....kringgggg *bunyik ringt0ne sy la ni...malas nak tulis lirik2 lagu kt sini..tp last2 descriptionnye lg panjang*. "hel0 kak long...tolong bwat air nescafe susu utk 11 org minum. kejap lg baba balek amek." pap...letak telpon. erk..xsmpat nk neg0 pape...kol 11 mlm s0h bwat air nak bwk g mane plopnyelaa...tp redha je kedapo masak ayaq....den baba pon tetbe muncul...

saye: umi! nescafe ni mcm xcukup je...
umi: cube tgk kt dlm tupperware kt dlm lemari tu.
saye: erm..mcm dh abes je...loh aritu lupe beli.
baba: bwat air teh la...
saye: teh o sudah...malasssss la...heee
baba: wat teh susu la.
saye: oloh...ye..baek b0ss *bibik yg taat lg setia*~

ha...tanak jd mcm mamak plakkn malam2 bute nak bwat teh susu...gune teh boh plak tu...mane nk kuar sgt kalernye...pastu umi soh masak atas dapo gune teh serb0k...seb baek jmpe...dkat stengah kilo *hiperb0la dsini..tp seryes mmg byk la* kot tuang..ha baru de kaler...h0ho suke2~

pastu campor ngan susu pekat tu 1tin stengah...sllrrppppp lazat nyah! hahha...saye s0h baba kutip duet kt org nak minom tu..due hengget sorg...stendet kt kdai la kan...ni mlm2 punye servis..patot lg mahal...huhu

air yang teramat paleng lazat *perlula puji diri seniri...yeah!* tu baba bwk g tmpt miting...ade miting pe tah ngan kwn2 pejabat die psal bdk2 ikm ni kot...misti tgh2 miting tu dhage...n dsebabkn umah sy paleng dkat s0 jd la mangsenye....pastu ngan air tu die angkot skali biskot2 mane tah...haha bg0s gak...mase utk clearance stock... ;P

gnite u ol!

l0ts of laf~



ayat kursi~

SINAR CAHAYA AYAT KURSI


Dlm sebuah hadis, ada menyebut perihal seekor syaitan yang duduk di atas
pintu rumah. Tugasnya ialah untuk menanam keraguan di hati suami
terhadap kesetiaan isteri di rumah dan keraguan di hati isteri terhadap
kejujuran suami di luar rumah. Sebab itulah Rasulullah tidak akan masuk rumah
sehingga Baginda mendengar jawaban salam dari isterinya. Di saat itu syaitan akan
lari bersama-sama dengan salam itu.

Hikmat Ayat Al-Kursi mengikut Hadis-hadis:

1) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi bila berbaring di tempat tidurnya,
Allah SWT mewakilkan dua orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.

2) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu,
dia akan berada dalam lindungan Allah SWT hingga sembahyang yang lain.

3) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, dia
akan masuk syurga dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur,
Allah SWT akan memelihara rumahnya dan rumah-rumah disekitarnya.

4) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap-tiap solat fardhu,
Allah SWT menganugerahkan dia setiap hati orang yang bersyukur,
setiap perbuatan orang yang benar, pahala nabi2, serta Allah melimpahkan
rahmat padanya.

5) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka
Allah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya - mereka semua
memohon keampunan dan mendoakan baginya.

6) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang, Allah SWT
akan mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti orang
yang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid.

7) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan
nescaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya.

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah S.A.W. bersabda,
"Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..."

"Utamakan SELAMAT dan SIHAT untuk Dunia-mu, utamakan SOLAT dan ZAKAT
untuk Akhirat-mu"

Subhanallah

AMIN.....


p/s: sesekali bwat entry cmni bg0s jgak kan...dpt bek0ngsi phale ngan rakan2 sumer...ehee

l0ts of laf~

Friday, January 15, 2010

uhuk2..saye demammm~

assalamualaikumm!!! gud m0rningg~

nk taw x...ade s0rg budak r0ngak ni kan...die xsiap keje skolah...smalam org s0h bwat keje, maen2...pastu ngant0k lah itu lah ini lah tuptap2 g td0..pastu die bgn2 je pg td tr0s g carik kulfever letak kt dahi...

"uu....adek demam..."


aceceh demam sgt ke...mmhmm...*smbil letak tgn kt dahi bdk itu*..err xdek la panas sgt k0t...biase2 je...panas2 cenggini sbb xmandi lg ni...pastu die wat2 muke slebet mcm org2 saket gtu...n finally die bejaye xpg skolah jugak...

apela..skil xbest lgs0ng...lenkali tanyela k l0ng yg dh bergelumang selame 15ta0n dlm bidang ponteng menonteng ni...heeee stendet la tu..kal0 xsiap kje misti xnk g kelas...dr skolah smpai la kt u..ish2...tp kt u dh pndai sket...pegi c0py eh bukan aa....g wat asimen same2 ngan rakan2~ ;P

ooh..cikgu die ade soh lukis bendera mlaysia la kan...pastu sy tgk la smalam mcm pelik n0 benderanye tu...den tanye la die:

kakaknye: adek, jalur kt bendera ni ade berape?
adeknye: 50 *dengan sgt yakin dan tanpa rs bersalah*

kakaknye: gulp *terkedu~*


apo2 la adek oi...cikgu ekau ni s0h k0rg reka bender0 mesia yg baru k0t..sbb tu la dio tok ajau~ *org n0gori jgn maroh eden...ni eden pkai ckp ikot suk0 yo..kal0 salah bet0ikn la yo...heee*


smangat time awl2 stat skolah~


l0ts of laf~

Thursday, January 14, 2010

j0m mamak!

"sebijik mcm mamak...byk buih!!"

ha...cube teke tu lagu ape...cpat2 sape betol sy bg cekelat sugus 2bijik...heee

xtau ke?ala misti k0rg tau kan...yg iklan nescafe...ha kn dh igt tu...xdek pe p0n sbenanye..lagu tu mcm mnarek n sdap nk nyanyi...nanti leh karok..huhu

sbenanye td kte0rg dh bwat rumah ni jd mcm mamak jap...ni dsebabkn oleh kelaparan per0t+ketidak rajenan masak tp sumer xnk mkn nasik+malas nk kuar n mkn kt lua...hehe c0mplicated kn mcm...wat2 paam je la ye..

baba g surau kt umah sy ni..pastu tggu la die blk kunun2 nk s0h die g bli mknan...ok mmg tugas laki kn bg nafkah kt anak ngan bini..mkanan kire nafkah zahir t0l dak?s0 xsalah la kan kal0 mntak die g kuar bli mkanan utk kami...haha alasan para2 pmalas ni...malangnye die nk g lepak ngan kwn die plak...oloo kal0 tggu die bwk blk mkanan mistilah sgt berkurun dan akan menyebabkn kelaparan melampau...isk2 nak x nak sy+umi p0n kuar la jgak...tp ik0t baba ngan kwn die...heeee

knape kami seb0k gak g ikot baba ngan kwn die?ha...mistila sbb malas nk tron...s0 soh baba g oderkn n anta kt kami....sy+umi tggu kt kete smbil g0sip2...mekaseh encik baba! kami sayanggggg kamu! ;D pas dh dpt mknan tu xtggu2 dh...ter0s je blk n tinggalkn baba kt kdai...g la lepak lame2 kay kami bg kbenaran... *dh dpt makanan ter0s zusssss*

den smpai2 kt umah, lepak mkn r0ti canai dpn tibi smbil tgk industan...haa same mcm kt mamak kn...tp kt umah lg best...leh pkai ape2 je...opsie! ;)

kay la..sy nk g smb0ng tgk ch0ri2 chupke2 ni...wal0pon dh tgk kali ke 84.3 kali...ttp best jgak...oh sy mmg suke industan...tp yg dlu2 la..zaman 90an tu...zaman shahrukh,salman,aamir,kajol,rani, preity *nk jgak mention rmai2 kn...xpe la ye...sy excited mmg sket* n seangkatan dgnnye...industan yg skang xbest je mcm...huhu

l0ts of laf~

Wednesday, January 13, 2010

rupe die...



ni la rupe bentuk sang amee tu...ala yg nyanyi ngan melly lagu ketiak ketika cinta bertasbih tu...

mm...tp sy tgh pelik...org kate kal0 sore best misti muke xhemsem kan...tp knape die ni mcm xik0t ape yg ore kate tu...k0mpiuss~ *tetbe bru prasan muke die mcm aaron aziz sket...dlm 26sen gtu*


V(*,~)V <----- muke excited dan gatal *kjap lg k0mpem kne hambat ngan encik dear..eheee ampunn! ;D *

;)

l0ts of laf~

Tuesday, January 12, 2010

mengidam.mengidam

im craving f0r this

ha...nampak lazat kannn~ eh lap air liur tu..basah dh keyboard..ehe


bukan nak makan...tp nak bwat...heee ofkos la bler dh bwat akan tringin nak mkn...tp kalo jd mcm yg kt atas ni lah...kal0 x, misti adegan ini akan berlaku...

apis!!! makan ni....
yana! bwk ni g ostel bg kwn2 mkn...
nabila n erin!! abeskn kueh k l0ng bwat nii...


haaa...baru k0rg taw..best kan jd kakak...boleh masak ape saje tanpe ris0 sape yg nak abeskn...yeah! i luv my anak2 ayam~ ahakkss ;) tp dlm proses nk mkn tu mcm2 mimik muke n bebelan akan didengo..xpe sy leh denga je asal abeskn mkanan ye..xbaek membazir....heeehe

excited sgt smpai lupe nk gtau cmne sy tetbe nk mnde tu kan...act cmni..td d0k berjalan2 dsekitar blog rakan2...nmpak la satu gmb0 yg sgt lazat n ade link plak tu....clickk! eh dh terclick plak n air liur teros kluar becucuran bile page die tebukak...nak tgk x??nak x? nahh! slamat mengidam kay~heee

sy dh siap list sumer brg yg nk kne bli nanti...siap ajak baba pegi 1borneo tros td...pastu baba ckp pegi jumaat mlm lah..sbb umi ckp soh bwat ari sabtu..

"umi risau la kal0 k long nk bwat kek2 neh..." *sampai ati (T.T)* hahaa misti sbb asek nitemare je ni...tp xkire! nak bwat jgak..heeee tp risau2 pon bagi jgak..kih2
"k l0ng bwat ari sabtu la...nanti bleh bwk kt bdk2 tu...kt umah ni xdek org...takot xabes" ok ayat jage hati..heeee xkesah lah...asal sy bleh try bwat..kal0 xtry mane taw kan..betol x? sape stuju ngan sy sile angkat laptop..yeah!

kal0 jd nanti sy upload gambo..kalo xjd pon sy upload...heheee tp doa2 la jd kay...leh kte kongsi tgk gamba yg shantekkk!brangan sudah neyy... (@,@)

l0ts of laf~


<3

best la lagu ni...sape amee ni...lazatnyee s0re die...nyam~ mremang denga s0re die..ehee

j0m kte same2 nyanyi kay?



Monday, January 11, 2010

MENGADE!

sy rs sy smaken mengade2...sy taw...sbb sy p0n mmg persan mnde ni...knape?yg tu sy xtaw..huk2

em0 lg..asek em0 je...knape?tanye lg ke?mm sbb sy lapo...lapaaaaaaa......aaaaaaaaaaaaa*samb0ng jerit sbb xck0p napas*

knape sy xmkn?ha...sbb sy mengade la...skang ni kal0 mkn nasik+ikan masak merah+say0r goreng time t.ari, bile malamnye tekak sy xdek slera dh nk telan mnde yg same...ok mmg mengade kan...kal0 boleh siang makan nasik+ayam paprik+sayor lemak pastu bile mlm nasik+tomyam udang+tel0r dadar gtu....bru la selere nyah...tp sape yg rajen??sape2??misti la bukan sy...huuu

ni misti kes makan oder je kt utm dlu...huhu tetbe salahkn keadaan...sy mmg ske mcm ni...dlu siang ngan mlm kompem mkn mnde laen2 kn..tu xkire yg mkn fast fud lg...mcm2...ni kt umah xdek org nk teman sy g mkn mrepek2 kal0 ari keje...sumer pnat p keje ngan skolah...ok tetbe rs nk keje...huhu tp baba sy xbg kje kt sini...nak taw nape?g tanye baba sy..ni n0 phone die: 0199****67..eh kal0 nk num die msg je sy kay...nanti ade org ng0rat baba sy..susah nanti...haha

ok entry ni mrepek kan...sy ade shot sket kalo sy lapo...uwaaaa~ abg mekdi! sile dtg umah sy skang...nk mcciken large+sundae stoberi+apple pie 2!

l0ts of laf~

saye kembali!!!!

amaran: entry ni adelah sgt byk tulisan dan xdek gmb0 pon...akan menyebabkn kejulingan melampau di akhir entry...time kaseh~
____________________________________


yay! smangat tetbe arini kan...eheee

sy kembali dengan sgt teruje sekali nak gtau k0rg cite2 yg dh tekump0l ni...lame x.....mmm update bhase melayu ape ye? huhu sy sdang fobia ngan bhase ingerish...sy rs kal0 becrite k0t english kan..rase mcm xsampai gtu...mcm xlepas je...heeee


pesanan penaja: kal0 nak bc dr bwh p0n boleh....kal0 nak la..hhuuhu


ahad 10 jan 10
*eh eh cantek plak tarikh...rugi xkawen time ni..haha gatal*

meh sy stat cite psal smalam kay...rutin wajib tiap2 mggu adelah pegi mlawat 2org anak ayam kt ostel deorg tu~ best kan deorg? tiap2 mggu ade 0rg dtg mlawat..bwk mkanan, bwk brg dapo sumer....sy dlu ms kt pc xdek org dtg mlawat pon..s0b2...brg pon kne g kuar bli snirik..sob lg...tp sy sukeee outingg!! h0h0...outing adelah mnde wajib tiap2 mggu...sempat bwat mcm2 plak tu... ;)

pagi smalam bgn2 je denga s0re org asing kt umah..huuhu dh ade org dtg umah pagi2 bute tu...dgn sgt malasnye sy pegi la mandi kan...pastu tr0n la salam bagai...muke bru mang0n tdo xleh handle la...heeh...pas 0rg blk tu, umi siap2 la mkanan sumer nk g mlawat adek2 ku itu...

on da way tu singgah la mane2 tmpt yg leh bli brg2 deorg....tanak pesan smpai 3page plak brgnye...pastu tr0s shoo0t g skolah deorg n smpai dkat kol 3 gak r...haha misti dh lap0 tahap...padan muke u ol..keh2 keji sket~

huhahuha kt situ smpai k0l 5lebeh...kteorg pon blk...pastu sy ajak baba p singgah kt sinsuran kt kk tu...ade mcm org jual macam2...*banyak t0l macamnye* xpela..korg paam kan...hee niatnye nak g carik crocs rm50 *ni yg cap crocs ayam* tp xjmpe...ade yg jumpe p0n croocs..xp0n crocoss....croooooos heeh...tu mmg nmpak sgt kot ketidak orian...takot saket je kaki...s0 tidak jadi lah membeli...maybe sy kne kump0l duet lg kot...bli yg ori jela...mcm tejamin sket je... *brangan pkai crocs turquoise n handbag turquoise gak 1set* err...kal0 nk cenggini lame lg kot...gaji jd bibik ni xsberape sgt...boleh la stakat nk tanggung susu anak...haha so agak2 dlm 5tahun lg duet tabungan sy ckup la gamaknye...

ok abes dh cite psal smalam...s0 mari kte flash back ke hari2 sbel0m itu...kal0 kemalasan nak bc xpe..sy paam..sbb slalu citenye sket je...sy je yg sle mleret2 mrepekk..kih2

____________________________________


sabtu 9 jan 10

hari ini adelah test ielts yang sy amek bwat KEDUA kali nye *time kaseh kpd baba kerane sudi menyapot..muah2*. arini paper listening,reading ngan writing....nak tau ape sr rs??

NERVOUS GLER BARBIEGIRL~

duh...menyampah sgt perasaan itu...bler kte ade satu tahap yg kte nak kne capai kan...mnde itu akan jd sgtlah berserab0t...mcm sy amek 1st time dlu, xpk pon psal result yg akan dpt sbb time tu igt just amek je test tu den boleh smb0ng tros...ni la padahnye biler xbc offer letter betol2...die dh state kt situ:

c0mplete an IELTS test with overall band not less than 6.5 and no band less than 6.0 for the individual band. *yg kaler merah itu adelah part yg sy xperasan*

ms amek result first time tu punyelah gembire sbb dh dpt 6.5 kan..huhu bile dh submit kt uni tu sumer den deorg ckp xboleh...n adelah sgt wajib utk penohkan syarat deorg tu...australia ni sgt strict la..nyampah nyah...kt uk ok je...tp mara plak kemuttt! *mntak2 xdek org mara bc ni kang deorg tarik balek scholar tu bru haru..huhu* dushh!! tumbuk bertubi2~

nak atau tak...sy tepakse la repeat ietls tu....n bler amek 2nd time ni...sy sgtlah cuak sbb ade certain2 score yg sy kne aim...ditambah pulak satu kejadian ini.


ALLAH! purse tetinggal...ic dlm tu pulakk...eh..ade passport la...fuhh..seb baekk..
.
.
tp igtkan panas smpai ke ptg...
.
.
.
nur raihan syuashwani *cine ni pelat sket*
miss...i forgot to bring my ic...but i have my passport with me..
hurm...u cant take the exam..because u register with ur ic rite?
DAMN!
but theres also my ic number..
its clearly state that u must bring the document that u use for registration..ok i let u do the papers but u have to present the ic...is anyone can bring ur ic here?
yeap...my father..
.
.
.
rehan senget: baba...k l0ng tetnggal purse kt umah....ic ade dlm tu
baba: weongg....weongggg...we0nggggg..we0000ngg..nah ckp ngan umi lah
rehan ngett: umi...purse k l0ng tetnggal...ade kt dlm handbag itam yg k l0ng bwk ms g mkn smalam...
umi: ok2...xpe..nanti umi ngan baba g amekk..


l0biu byk2 umi....l0ve baba jgak...tp kurg sket drpd umi sbb baba bebel dlu...betmbah nebes i...xbaek taw..huhu

ok...setel la psal ic...deorg bg amek gak xm...dlm sejam pastu umi anta ic kot...sbb tetbe deorg letak ic sy kt atas meja..hee kesian umi+baba..xdpt nk g mentik2 sbb tepkse g blk umah amek ic sy...lenkali ye smb0ng mentik2...huhu

start ngan listening...nebes psal ic xilang lg...tp cbe betenang jgak...tp bler last2 tu mcm dh ilang focus sket...sbenanye dpt rs yg mcm susah nk score mcm ritu..huu...aritu listening sy mcm ok gak..sbb tu dpt kaver modul laen yg hampehss...tp listening yg ni agak *&^%#. yg part last tu, sy denga die dok ckp2 tp mcm xprasan...eh yang ni utk soklan ni ke...eh..nape tetbe die dh stop ckp...tp paperku maseh kos0ng 5 tmpat ni...arghhh...sudah~

starting dh kurang menyenangkan begitu...TETAPI sy cube kuatkn smangat...ok..mari bwat reading baek2...mntak2 cukup mase...jgn jd mcm ritu..ms 1st time dlu dkat 10 soklan kot sy tembak sbb xckup mase...huhu alhamdulillah utk yg ni sy sempat la bwat sumer...cume xtaw bet0l ke tak kan...stendet exam la..huhu

ok..last paper...f0kusss...f0kuss....paper ni la yg sy xlepas ritu..sbb dpt band 5.5 je...rs mcm nak lempang laju2 kan...sbb 0.5 kne repeat sumer paper skali....aig000~ memule sy bwat la task 2 dlu...yg ni byk markah katenye...tung tang tung tang...mcm dh nak abes ms...xsempat cek blk pon sbb nak g bwat task 1 plak....den ms tinggal 5 mins tu sy dok sebok menulis lg...s0 mmg xsempat nk bc balek la essay2 tu...ms ni adelah sgt redha je...sy tawakal je lah..huhu

bler abes xm tu...lega la jgak...cume sgt bedebar...sbb rs mcm time amek 1st time dlu lg ok...mm...ni kne tggu lg 2mggu utk result...hanya Allah yg leh mnentukan result sy tu...jom kwn2 doa same ngan saye kay...heee asek mintak d0ak korg je kan...xpela dak..anggap korg bg sdekah kt i... ;) time kasehhh!

igtkan nk g tenangkan pikiran...jln2 ke...mne taw dpt pape yg leh gumbirakan hatiku ini..huhu tp xdapek ler...umi ckp td ms die jln2 tejmpe sdare dr klantan...s0 ajak deorg dtg umah mlm ni...pastu ptg ni plak kwn skolah umi nak dtg...s0 sy hanya mnenangkn prasaan kt dapo jela...gler anak dare pingitan~hahaha

ari itu adelah sgt la letih...letih otak...letih badan....pastu mlm tu td0 ngan sal0npas sekeliling badann..yea sy mmg dh tue.. *em0 plak..huu*


____________________________________

jumaat 8 jan 10

paper first ielts ialah hari ini...yg paleng menak0tkan plak tu apelagi kal0 bkn speaking...walopon dh pnah amek kn sy ttp takot ok...sy mmg suke beckp...sy juge beckp byk...tp itu bile ngan org yg knal shj and mistilah dlm bhase melayu...BAHASA MELAYU highlight disitu...huhu

tp cmne p0n ttp kne amek gak kan...alkisahnye dlm jadual tu tulis yg sy punye ms tu kol 1.30t.ari....nice...deorg ni wat jadual mmg xkonsider org nk g mayang jumaat eh...cbe kal0 sy ni laki...perlu ke sy pilih nk g xm ke nk g mayang...kt sabah ni mmg pelik sket act..huhu

wal0pon sy xmayang jumaat...tp baba yg ant0 sy...s0 jdnye sgt la kalot...die anta sy dlm kol 1 kt le meridien pastu die sho0t mayang kt mane xtaw la..huhu sempat kot sbb kal0 xsempat misti die dh bising2 kt sy kn..heh

bler dh smpai tu die ckp dfta kol 1.30...rupenye sy 1st candidate...aduhai...naseb baek ke naseb xbaek ni..huuu~ so tggu je la smpai die pnggil...den kol 1.30 sy msk la kt bilek tu...ade s0rg nyonya ni...berumur gak aa...tgk die mcm dh bedebar...den stat la...mcm biase strok lidah akan terjadi...pastu nak taw x kne ckp psal ape...party lg??sengal tol...pastu utk task 3 kne ckp psal traditional celebration yg dicelebrate oleh orang kampung...apekah yg nk digebang...sy sgt la blur...pastu tepk psal harvast festival...ske ati je ckp den xtaw nk ngarot ape sbb xtw pon sbenanye festival tu utk ape...huuuu~ sy redha jgak..den dh setel tu pulang la kerumah...xdpt nk g lepaskn prasaan kt 1b0rneo sbb baba keje~ (T.T)

____________________________________

khamis 7 jan 10

aritu sy de crite psal yg pegi kelas english tu kan...sy amek 5jam kelas tu...kne pegi rabu ngan kames la...so ni yg 2nd class...s0 blaja itu dan ini...blaja task 2...wat essay...die semak...kt ketas tu lg byk nmpak kaler merah dr kaler biru..haha

ha...ni yg sy nk cite ni...bler dh abes kelas tu tut0r sy ni pon ckp la...

tut0r: may i pray for u?

sy yang mmg ngantok tahap..biasela sy mmg alahan sket ngan kelas2 ni..hee angguk je la..igtkn mcm "okay ill pray for ur success" gtu ke kan...skali tetbe cmni jdnye "dear lo#d...blaaa...blaa...blaaa...blaaaaaaaa, jes@s....ameen" dengo tu je drpd ngant0k tros sentap sebentar...tekej0t punye psal...adeke die dh nmpak kot sy pkai tudung misti la islam kan...mungkin gak die nmpak sy cm cine ke..hahaha tp yg penting die nk gak tu tanye...huhuu kal0 la bdk2 yg pegi tusen tu...ish leh jd tepes0ng akhlak la...nauzubillah!!

tu la alkisahnyee...nk cite yg kt sabah ni, kurg sket bab2 agame2 ni...tmbah2 plak pengaruh kristian mmg sgt lah kuat...sy p0n bkn la baek sgt kn...sbb tu la lg takot..huuu ya allah...peliharalah iman ku...amin! kt sini kn mmg besepah la gereja..masjid plak jarang2 je nk jmpe...aritu time kteorg kuar jejln..punyelah payah nk carik tmpt mayang...teringat plak mcm ms g singapore dlu...mayang atas kotak..gler sadis..huuu~

waaaaah...sy rs ni la entry paleng panjang stakat ni...sape yg gagah bace anda mmg ternyate gagah! sy mmg salute kt kamuu~ eheeee

l0ts of laf~

Wednesday, January 6, 2010

engerish classh~

assalamualaikum!

i just g0t back from english class f0r my ielts..the class l0cated near likas square at luyang..i actually not very familiar with places here...baba just drive me there...he knows the place but when we arrive, there are lots of building n sh0p so we d0nt know where the class is...becoz im already late so i just called the person in charge and he told that he will pick us up...

when we arrive at the building which the class is situated...i feel like im in h0ng kong or k0rea maybe...m0st of the shop in the building is bar,lounge,karaoke or sn0oker place...and when we walk through them...they are l0oking at us weirdly and like they are saying 'where are this kopiah pakcik n akak tudung is g0ing' heheh...seriously this place is s0 scary...thats why baba had t0ld me earlier that he will be waiting for me until my class is finished..ooh..thanx baba! il0veu!!!! eheee

the class is ab0ut 2 1/2 h0ur, ended at 10 o'cl0ck and the tut0r is quite friendly...it is 1-1 tut0r...so its between me and the tut0r which make me easier t0 ask and interact with her..i take only the writing m0dule bec0z im not d0ing well when i take the ielts f0r the first time...

bef0re i g0t back, she give me sum h0mework to d0 and submit to her t0morrow nite...tonite we just study some basic things and also part 1 essay...h0pe i will remember all those things...

okay...my headache is getting better but my back is still hurt...maybe the muscle still didnt rec0ver yet...

orite dear! l0ts of laf~

Tuesday, January 5, 2010

urgh!

my head g0nna expl0de..

i g0t this headache since this evening until n0w...g0sh~

its really hurt...i had ask baba t0 massage my head n back but still...the pain is still there...

i had taken the panad0l 650 just n0w n i think i need to g0 to sleep...


nite u olss..

l0ts of laf~

Monday, January 4, 2010

1 alfa

2000

me: form 1
apis: standard 1
yana: 5years old
nabila: 3years old
erin: still in design and implementation stage
l0cation: kuala lipis,pahang



2010

me: 22years old young
apis: 17 *spm candidate*
yana: 15 *pmr candidate*
nabila: f0rm 1
erin: standard 1
l0cation: kota kinabalu


h0w fast time passes with0ut i even noticed it....in 10 years there are a lot of things that change in my life...l0ok at wh0 we are in 2000 and 2010...dats a big different aite...in 2000 i only have 4siblings...but now erin already started her school...nabila als0 had enter the sec0ndary sch00l...

im very thankful and praise t0 Allah for giving us l0ts of happiness and joy~ we are als0 blessed f0r having umi and baba that always support us...thanx! luv u all~
h0pe this happiness will last f0rever...aminn! :)

heehee...yeah..i know...my introduction is a lil bit dramatic...but im really missing my pastime...when i was a girl...when i d0nt have to think ab0ut problem..when i feel s0 happy..just playing and enjoying life...its n0t that i want to c0mplaint about my life rite n0w but just t0 remember th0se gud things that had happen t0 me...s0 that i can appreciate my life now...i am wh0 i am know because of everything that had happen in my life..experience is the best teacher...its damn rite...

ok2...enuf...hehee act i just want t0 tell u ab0ut what happen t0day...t0day is erin's first day at school...i tink she didnt faced any problem since she had enter the kindergarten...otherwise she is s0 excited to start her first day...to meet new friends and also the teacher...when she g0t back from school this afternoon, she keep telling the story ab0ut what is happening at her school...one of standard 1 student already hurt his head when fall d0wn the stairs..huhu...poor him...starting school with that memorable experience...eeheh

nabila's class are in the afterno0n session...s0 at 10a.m i already have t0 c0ok the lunch f0r her because baba will sent her t0 smk teb0bon *i dun know h0w to spell it..huhu* at 11.30a.m....waah...baba must give me an 'successful and hardworking bibiks' award t0 me... ;P or a handbag or a pair of sh0es maybe? V(^,^)V

as a multitasker pers0n...aceh i als0 read s0me sample of essays f0r ielts that i search through net...h0pe i can remember s0me of them..huhu

dats all f0r now...see ya laterr!!

l0ts of laf~


ooh...btw 1alfa is erin's class..

Sunday, January 3, 2010

mixture of em0tion

~im sleepy~

zZZzzzzzZZzzzzZZZZZzzZZ

.
.
.
.

~a little bit tired~

mmmmMMmmmMMMMmmm

.
.
.
.

~n b0red als0~

duhDUHduhDUHduh

.
.
.
.

this aftern0on i went t0 sesb hall near the karamunsing c0mplex f0r pre-departure briefing...ohh thinking ab0ut furthering my study make me so exited already...yet als0 scared because i still didnt receive the unc0nditional offer from any uni at australia...

australia university are very strict with the english requirement...they even cannot compromise with it...as a result of my ielts n0t meet the university requirement, nex week i will repeat my ielts n h0pe it will success...AMIN!! *please pray f0r me kay my dear fren?* ;)

after that, me+baba+yana n apis went to the mall to shop s0me stuff den after perf0rm solat zuhur at masjid negeri, we straight away went to their school...

byee2 my dear sis n bro~ gud luck f0r both of u..yana will be taking pmr this year while apis must c0ncentrate himself for spm.

miss them oredi... (T.T)

l0ts of laf~


Saturday, January 2, 2010

puding roti

4biji telur
1 tin susu cair
susu pekat
1 sudu besar butter
5 sudu besar gula
mixed fruit
roti 4 keping-skeping potong 4 or 6
i sudu kecil esen vanilla

1. pukul telur smpai kembang.
2. masokkn butter...pukul lg...
3. tmbah 1 tin susu cair n sdikit susu pekat *2sudu besar ke...ikot instinct ehee*
4. mskkn esen vanilla..
5. letak gula sket2...pastu rs la...kal0 perlu tambah...tambah...ik0t lidah maseng2 ye.
6.msk mix fruit sesuke ati...kal0 nk letak sket pon boley...byk lg b0leh ok...den putar lg gne mixer.
7. last skali msk roti n kacau guna sudu shj..
8. mas0kkn adunan dlm bekas den bakar!



tadaaa! ni la sdikit rupenye...



l0ts 0f laf~

**aci eh tulis resipi k0t bm..ehee~

present?

hye! happy new year t0 all...may this year will bring l0ts of j0y and happiness...

remember dat i want t0 share sumting i g0t the nite bef0re my birthday? ahaa...here is the st0ry...



d0 you detect sumthing weird with the eyebr0w? if n0...c0me here...ill tell you..but...pr0mise me dat d0nt tell anyb0dy rite?? ;)

if u can see..there are a slight defect: the eyebrow accidentally swept the UHU glue when this stub0rn girl did n0t hear to her father when she was looking at the 3D picture viewer which her father just put the UHU glue to it...and then, she suddenly feels her eyes was n0t comfortable s0 she touch them, but they are just fine..."arghhhhhh!!!" she spontaneously scream when she touched her eyebrow coz the glue had freeze on it..hahaa p0or her...

her father then give her the tinner *i dunno how to spell but it is the things that can dilute the glue*. so she try to put it to her eyebrow...unf0rtunately its n0t working...and then this poor girl called her superman and try to ask him...he told her that try to put oil to the eyebrow...so this girl rush to the kitchen but it is n0t working to0...after a while, this girl try t0 ask around her fren on fb by updating her status and miss gare n miss syim suggest that to try sweep the eyebrow with h0t water...she als0 try this technique and you know what...its als0 failed! (~o~)

finally her m0ther n father told her just to wait f0r the glue came out itsales self...n she was n0t stub0rn anymore and just listen to them. *it is because she had lost some of the eyebrows while she tried to remove the glue..urgh*

but just now...all of the glue had came outt!! yay!!! but she have to wait for the new eyebrow to grow~ (T,T)

l0ts of laf~


cast:

**the poor girl = me
**father = baba
**mother = umi
**superman = en dear